- Úvod
- DOPRAVNÍ PÁS - PRYŽOVÝ
- Pás otěru odolný
Pás otěru odolný
Kombinace pevnosti v tahu, otěruvzdornosti a pružnosti krytí dopravníku jsou zvoleny tak, aby co nejlépe vyhovovaly provozním podmínkam.
Mechanismus opotřebení dopravních pásů je velmi složitý. Svou roli hraje nekonečná kombinace velikosti, ostrosti a tvaru produktu, která naráží na povrch pásu mnoha různými rychlostmi. Rychlost opotřebení ovlivňují také provozní podmínky.
Vývoj pásových dopravníků, které dobře fungují ve všech těchto kombinacích, může být výzvou bez rozsáhlé databáze znalostí shromážděných z nepřetržitého monitorování v reálném čase na mikroúrovni celého profilu tloušťky pásu. Systém sledování tloušťky pásu BTM navržený systémem REMA TIP TOP TECHNOLOGIES je prvním monitorovacím systémem dopravního pásu, který nepřetržitě a automaticky sleduje tloušťku pásu. Data zachycená četnými jednotkami instalovanými po celém světě se používají k monitorování výkonu pryžové směsi. Tyto informace vedly k vývoji pryžových směsí pro krycí vrstvu dopravních pásů, které jedinečně odpovídají aplikaci.
Specifikace jednotlivých typu pásu
Označení | Oděr <mm3 | Prodloužení při přetržení v % | Min. teplota okolí v °C | Konstantní teplota materiálu v °C | Max. dočasná teplota materiálu v °C | Polymerní základ |
AA * | 130 | 400 | -30 | 80 | 90 | SBR |
Y | 150 | 500 | -30 | 80 | 100 | SBR |
X / H | 120 | 450 | -40 | 80 | 90 | NR |
W / D | 90 | 400 | -30 | 80 | 90 | NR/SBR |